„Pokud je něco nejdůležitější, pak je to otevřená mysl. Pokud je mysl otevřená, může být vaším učitelem květina, vítr, voda, prostý člověk přecházející přes ulici. Pokud je mysl zavřená či přeplněná jako šálek, můžete stát přímo vedle Ježíše, může k vám promlouvat sám Buddha, můžete jezdit mnoho tisíc kilometrů navštěvovat slovutné mistry a nepochopíte vůbec nic“
[Pošli citaci mailem] [Detail citace]
„Pod prázdným kruhem Wu-ťi se nachází kruh Tchaj-ťi, koncentrický poloviční jin a jang kruh, ve kterém se jang manifestuje jako pohyb a když dosáhne svého limitu, následuje jin, který se projevuje jako klid a opačně, když klid dosáhne své hranice, dochází k návratu pohybu. Tímto způsobem jsou pohyb a klid, jin a jang a opačně, výchozím zdrojem všeho dalšího. Je to přesně to, co se děje v taiji formě, tui shou a sebeobraně (boji).“
[Pošli citaci mailem] [Detail citace]
„Taoismus má koncept tří podstat – nebe (nejzazší jang), zemi (nejzazší jin) a člověka (jako jin a jang v rovnováze), v jejichž harmonii je projeveno Tao. Ve Wudangských horách jsou troje nebeské dveře, neboli brány. Každá z nich vypadá jako vrchol, ale po projití skrz pozná cestovatel, který uskutečnil dlouhý pochod, že další brána se nachází před ním. Z toho jsou odvozeny troje dveře tai ji nei gong (vnitřní umění taiji).
První dveře jsou spojením „vnitřního a vnějšího do jednoho celku“. Kdy se dech (energie) a pohyb stávají jedním, neboli energie je tělo, tělo je energie.
Druhé dveře jsou spojením „mysli a těla do celku“, neboli tělo je myšlenka, myšlenka je tělo.
Třetí brána je spojení „nebe a myšlenky v jedno“. Kdy je fyzické já rozpuštěno Skutečností. Duch je mysl, mysl je duch.“
[Pošli citaci mailem] [Detail citace]